6. nap – Ne engedd a szélárnyékot!

Jól sejtem, hogy:

  • már ki van választva két olyan nap, amikor edzeni szeretnél?
  • remélem egy brutálisan feltűnő szöveg virít már a hűtődönés ki van készítve a nappali legforgalmasabb területén az edzésedhez használt szőnyeg, kulacs és edzősruhád, ami már csak arra vár, hogy használja valaki?
  • és a szomszédok is becsengettek már hozzád, hogy elkérjék azokat az edzős zenéket, amelyeket edzés során hallgatni szeretnél?

Szuper! Tökéletesen haladunk és jó irányba tartunk a sikeres otthoni edzésért folytatott küzdelemben.

Az edzést sokan szokták hasonlítani egy Forma 1-es versenyhez, ahol annyi buktató, akadály, nehezen bevehető kanyar és ellenfél vár rád, hogy minden egyes méterért irdatlan módon meg kell küzdened.

Azt kell, hogy mondjam egyet is értek ezzel, meg nem is. Miért gondolom így?

Való igaz, hogy a buktatók, kanyarok szimbolizálhatják az élet nehézségeit, amelyek folyton folyvást abban támadnak téged, hogy ne végezd el az adott edzésprogramot.

Szélárnyékba húzódnak és mikor egy pillanatra nem figyelsz oda, már ki is lőnek mögüled és állva hagynak…

Hogyan lehet ezt kivédeni?

Használd a visszapillantót és cselekedj.

Ha tudod, hogy milyen pályán fogsz rajtolni, melyek azok a pontok, ahol extra figyelemre van szükség, akkor már részben nyert ügyed van.

Ezt az autósversenyzős példát leginkább egy edzésprogramhoz tudom hasonlítani.

Sokszor probléma az otthoni edzés kapcsán, hogy mit csináljunk otthon?

“Mit kéne edzeni? Jó lesz-e nekem? Megtudom szabályosan csinálni? Youtube-on keressek valamit? De hát ez nehéz lesz nekem…”

Ezen a ponton kell rájönnöd, hogy neked egy edzésprogramra van szükséged.

Miért gondolom így?

Mert egy jó edzésprogram figyelembe veszi, hogy:

  • Kezdő vagy
  • Hány napot szeretnél, tudsz edzeni
  • Mekkora intenzitással dolgozz?
  • Melyek azok a gyakorlatok, amelyeket nagy valószínűség szerint meg tudsz csinálni és melyek azok, amik nem ajánlatosak neked
  • Van benne egy terv, hogy mettől meddig és hogyan kell eljutnod a program végére

Ha tudod, hogy egy edzésprogram hogyan épül fel, mit kell csinálni az első héten, honnan hová fogsz eljutni, akkor kapsz egy akkora motiváció löketet, amely ki kell, hogy tartson a végsőkig.

Ez az a pont, ami miatt azt mondom, hogy nem feltétlen hasonlít az autóversenyzésre, vagy ha mégis, akkor inkább egy gyorsulási versenyre. Egyenes úton közlekedsz, buktatók nélkül és egyre gyorsabban, sebessebben haladsz a céljaid felé!

Amit a mai részből fogadj meg, ha szeretnél elkezdeni sportolni, hogy keress egy jó edzésprogramot, amely neked szól.

Ha szeretnéd tudni, hogy a Dobler Akadémia 1. szintjének programja mit tartalmaz még, akkor kattints a lenti gombra! 🙂